Kayı Grup, 2010'da 1 milyon turist 1 milyar avro ciro hedefliyor

Tarih: 01.07.2010

www.radikal.com.tr/Radikal.aspx

Kayı Grup, 2010'da 1 milyon turist 1 milyar avro ciro hedefliyor

Turizm sektöründe Adam&Eve Hotel, GTI Travel Almanya, GTI Travel Hollanda, DTI Travel Hollanda, GTI Travel Polonya, GTI Travel Rusya, Kayı Tur ve Sky Havayolları'yla faaliyet gösteren Kayı Grubu, bu yıl Türkiye'ye 1 milyon turist getirmeyi ve 1 milyar avro ciro yapmayı planlıyor

BERLİN - Turizm sektöründe tur operatörlüğünün yanı sıra otelcilik ve havayolu işletmeciliği de yapan Kayı Grubu, hedef büyüttü. Adam&Eve Hotel, GTI Travel Almanya, GTI Travel Hollanda, DTI Travel Hollanda, GTI Travel Polonya, GTI Travel Rusya, Kayı Tur ve Sky Havayolları’nı bünyesinde barındıran Kayı Grubu, bu yıl Türkiye’ye 1 milyon turist getirmeyi ve 1 milyar avro ciro yapmayı planlıyor.
Almanya’nın Berlin şehrinde düzenlenen Turizm Borsası Fuarı (ITB) kapsamında gazetecilerle bir araya gelen Kayı Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Talha Görgülü, turizm sektörüne ve Kayı Grubu’na ilişkin açıklamalarda bulundu. Krize rağmen geçen yılı 700 milyon avro ciro ile kapattıklarını belirten Talha Görgülü, “Krizin öncü sinyallerini 2008 sonunda almaya başladık ve rakiplerden önce davranarak fiyat esnekliği yoluna gittik. Bu sayede 2009 yılını yüzde 35’lik bir büyümeyle kapattık” dedi. 

Rakiplerden erken davrandı
2009 yılında yurtdışından Türkiye’ye 722 bin turist getirdiklerini anlatan Görgülü, 2010’da bu rakamı 1 milyona çıkaracaklarını bildirdi. Görgülü, gündemlerinde yeni otel yatırımı olmadığını ama havacılıkta büyümeyi sürdüreceklerini belirterek “150 milyon avro yatırımla 2013 yılı için bir, 2014 yılı içinse iki adet uçak siparişi verdik” diye konuştu. Bu yıl Türk turizm sektörünün yüzde 6-8 oranında büyüyeceği öngörüsünde bulunan Talha Görgülü, fiyat esnekliğinin sürmesi uyarısında da bulundu.
Aynı zamanda Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Başkan Yardımcısı da olan Talha Görgülü, Türkiye’nin şu anda Akdeniz çanağında 2010 sezonu için en güçlü ülke görüntüsünde olduğunu belirterek, “Almanya pazarında Türkiye bir numara gibi. Mısır ikinci konumda” diye konuştu.
İspanya, Yunanistan gibi diğer rakip ülkelerin avro bölgesinde olmasının kendilerine büyük bir dezavantaj yarattığını ifade eden Kayı Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Görgülü, sözlerine şöyle devam etti:
“Mart ayından itibaren erken rezervasyon satışları bitiyor. Bu tarihten sonra last minute (son dakika) satışları başlıyor. Geçen yıl çok kan kaybettikleri için İspanya ve Yunanistan son dakikada bizden önce fiyat kırabilir. Buna çok dikkat etmemiz gerekiyor. Fiyatlar konusundaki esnekliğimizi korumalı ve kalitemizi muhafaza etmeliyiz. Türkiye’nin iyi gidiyor olması bizi rehavete sokmamalı. Çünkü piyasada arz çok fazla ama talep o kadar da fazla değil.”
Türkiye’nin en büyük avantajlarından birinin tur operatörü, havayolu şirketi ve otel sahiplerinin büyük çoğunluğunun Türk olması olduğunu söyleyen Talha Görgülü, “Bunları kaybetmememiz lazım. Çünkü yabancı oyuncular kârlı olmazsa gider. Kaybedersek İspanya’nın durumuna düşeriz. Türkiye’de turizm iyi gidiyor diyoruz ama nasıl iyi gittiğinin bilinmesi lazım” açıklamasında bulundu.    

Filo genişliyor
Almanya başta olmak üzere Avrupa’nın bütün ülkelerine uçan Sky Havayolları’nın, 2008 yılında dokuz olan uçak sayısını 2009 yılında 13 uçağa çıkarttığını ve yaklaşık 2 milyon turist taşıdığını anlatan Talha Görgülü şunları söyledi:
“Sky Havayolları, 2010 yılında filoya yeni katılan bir Airbus A320 ve üç adet Boeing 737/800 tipi dört yeni uçak ile filosunu 17 uçağa yükseltti. Sky Havayolları’nın 2010 hedefi 2.5 milyonun üzerinde turist taşımaktır. 150 milyon avro yatırımla 2013 yılı için bir, 2014 yılı için de iki adet Boeing 737- 900 ER siparişi vererek ön satın alma anlaşmalarını yapan Sky Havayolları, uçak başına yaklaşık 60 kişilik, toplamda 180 kişilik yeni istihdam yaratmayı hedefliyor.”
Yönetim Kurulu Başkanı Talha Görgülü, Almanya’da da German Sky Airlines adıyla yeni bir havayolu şirketi kurduklarını dile getirerek nisan ayı itibariyle uçuşlara başlamayı planladıklarını sözlerine ekledi.

Ayakbastı parası üzüyor
Talha Görgülü Antalya Havalimanı’ndan yabancı turistlerden alınan 15 dolarlık ayakbastı parasının kalkması için sektör olarak çeşitli girişimlerde bulunduklarını belirterek, “Ancak biz bunu beklerken fiyat 15 avro’ya yükseltildi. Bu kişi başına 5 avro’luk bir zam anlamına geliyor. Çok düşük kâr marjlarıyla çalışan tur operatörleri için büyük bir rakam. Artık sektör iyi gidiyor demeye korkuyoruz. Antalya’ya 10 milyon kişi inse 50 milyon avro ekstra kaynak elde edilir. İşin en üzücü tarafı ise bu para tamamen havalimanı işletmecisine kalıyor olması” diye konuştu. Görgülü, “Kimse uçağını kendi otoparkına çekemez. Mecburen istenen bedellere katlanıyoruz” dedi.


designed by: pusulaweb