TELESET 2009 yılında yeniden doğdu

Tarih: 19.07.2010

sektoreel.zaman.com.tr/sektoreell/detaylar.do


TELESET 2009 yılında yeniden doğdu

Türkiye'nin mobilyadaki en eski markalarından biri olan TELESET, yeniden doğdu. 2000 yılında Silivri'deki yeni fabrika binasına taşınan fakat krizden etkilenerek satışa çıkarılan firma 2007'de bünyesine katıldığı Birlik Şirketler Grubu tarafından tekrar ayağa kaldırıldı.

Ürünlerini, vizyonunu ve vitrinini yenileyen TELESET, 2009 IMOB Fuarı’nın en iyi çıkış yapan firmaları arasında yer almayı başardı. Yıllardır televizyon sehpası, portmanto, ayakkabılık gibi tekil ürünler üreten firma artık mevcut ürünlere ilave olarak; yatak odası, yemek odası ve genç odası gibi modüler mobilyaya uygun grup ürünleriyle de piyasada boy gösteriyor. Bayilerinin taleplerini de dikkate alan firma, sağlamlık, tasarım, fonksiyonellik ve kaliteyle ön plana çıkan TELESET zirveye oynamayı hedefliyor. TELESET fiyat politikasıyla oldu kadar bayilerine verdiği önemle de adından söz ettiriyor.

TELESET Satış ve Pazarlama Grubu Koordinatörü Zeynep Ertuğrul, TELESET markasının 20 yıllık marka olmasına rağmen, sektörde 50 yıllık bir geçmişe sahip olduğunu söyledi. Ertuğrul, TELESET'in 2000 yılında Silivri'deki yeni fabrikasına taşındığını anlatarak; "2001 yılındaki kriz sonrasında TELESET'i Birlik Şirketler Grubu olarak satın aldık. 2008'de sektörü, piyasayı, pazardaki hareketliliği, ihtiyacı gözlemledik; hangi fiyat aralığında, ne çeşit ürünler isteniyor araştırdık. Fabrika 8 yıllık geçmişe sahip yeni ve modern bir tesis olduğu için şimdilik fabrikamıza yatırım yapmadık. TELESET olarak yatırımlarımızı ürün ve marka üzerinde yoğunlaştırdık: Yapılan Ar-Ge çalışmaları ile ürünlerin fonksiyonelliği ve dayanıklılığı konusunda dünya standartlarında sonuçlara ulaştık. Tasarıma verdiğimiz önem, yeni, şık ve kullanışlı dizaynlar ortaya çıkarmamızı sağladı. Bir yandan da marka bilinirliğini artırmak için lansman çalışmalarına yatırım yapmaya devam etmekteyiz. 20 yıllık geçmişimize rağmen 2009 yılını kendimize milat olarak kabul ediyoruz. 25 yıldır banka şubelerinin inşaat, mobilya ve dekorasyon işlerini yapan bir firma olduğumuz için sektöre yabancı değiliz. TELESET eskiden yıllarca aynı tasarımlarla devam eden klasikleşmiş bir markaydı. Şu anda TELESET yenilikçi, gelişmiş, uygar bir kişiliği olan marka haline geldi. Sürekli mevcut tasarımlara yeni ilaveler yapıyoruz. Bundan sonra ‘bu sezonun', ‘bir sonraki sezonun' ürünü diye çok çabuk kabuğumuzu yeniliyor olacağız. Bunlar bizim artılarımız. Hedefimiz, mobilyada zirvede olmak ve vitrini belirlemek." diye konuştu.

    İMOB'da müthiş bir çıkış yaptıklarını, fuarın en iyi çıkış yapan firmalarından biri olduklarını kaydeden Zeynep Ertuğrul, hiç iddialı olmamalarına rağmen genç odası kategorisinde tasarım ödülü aldıklarını ifade etti. Ertuğrul, "İMOB'un en çok konuşulan firması bizdik. Çünkü yıl boyunca çok çalışmıştık. Genç odasında aldığımız ödül de bize olan ilgiyi artırdı. Ürünlerimiz Türkiye genelinde 150 noktada tüketici ile buluşuyor. Fakat yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında verdiğimiz bayilik sayısı ocak ayından bu yana 40'a ulaştı. Hedefimiz bu rakamı ilk etapta da 80'e çıkarmak. Bayilerimizde; bayanların rahatlıkla gezebildiği bir caddede, iyi bir cephesi olan işyeri, bayi adayımızın ticari ve finansal yapısının kuvvetli olması gibi şartlar arıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl boyunca kendi kârımızı düşünmeden bayisine para kazandırmayı hedefleyen bir firma olacağız. Böylece hem ‘bayiimize kazandıralım hem de tüketici bizi tercih etsin' diye düşünüyoruz. Bu nedenle fiyatlarımızı da şu anda İnegöl ve Kayseri piyasasının dahi altında tutuyoruz." şeklinde konuştu.

    İMOB'la birlikte yurtdışı pazarında da söz sahibi olmaya başladıklarını anlatan Ertuğrul, ihracat yaptıkları ülke sayısını kısa sürede 12'ye çıkardıklarının altını çizerek şöyle konuştu: "Yurtdışında kalitemizle olduğu kadar fiyatımızla da büyük ilgi görüyoruz. Kıbrıs, Cezayir, İran, Suriye, Mısır, Ürdün, Bulgaristan, Estonya, Fas, İngiltere ve Yunanistan'a mal gönderiyoruz. Geçen yıl ihracatımız mevcut ciromuzun yüzde 15'i kadardı. Nisan ayı verileri de dahil olmak üzere ihracatımız ciromuzun yüzde 25'ine ulaştı. Bu rakamı daha da yukarılara çekmek en büyük hedefimiz."

    Firma olarak panel mobilyada büyümeyi düşündüklerini anlatan Zeynep Ertuğrul, bayilerin taleplerini de dikkate alarak kendi tasarımları olan koltuk ve oturma gruplarını da dışarıda TELESET markasıyla ürettirme yoluna gittiklerini vurguladı.


designed by: pusulaweb